divendres, 22 de novembre del 2013

Tofu amb salsa de tomàquet i pipes.

El tofu és un aliment molt conegut entre els vegetarians, però cada cop més persones s'animen a consumir-lo. És ric en proteïnes vegetals i un excel·lent substitut de la carn. Elaborat a partir de llavors  de soja, no conté gens de colesterol, és  digestiu i suau de menjar, especialment per a nens i persones grans. Ens ajuda a mantenir el pes, doncs és més baix en calories que la majoria de les carns. Però també és un aliment amb un interès especial en la menopausa, degut al seu elevat contingut en calci i el seu efecte regulador dels estrògens, ja que és ric en isoflavones. Jo coneixia les seves propietats, però mai l'havia tastat, sobre tot, per què s'havia de comprar en establiments especialitzats o en grans superfícies, però l'altre dia vaig descobrir unes terrines de tofu al Mercadona i vaig pensar: aquesta és l'ocasió. Us passo la recepta i espero que us agradi. Més endavant experimentaré altres formes de cuinar-la, m'han dit que amb verdures està exquisida.
 
 
 
INGREDIENTS PER 2 PERSONES
 
.- una terrina de tofu marca Mercadona
.- 5 tomàquets o tomàquet sofregit de bric
.- 50 g de pipes crues
.- 2 cullerades d'oli d'oliva
.- all i julivert
.- sal i pebre
 
ELABORACIÓ
 
Tallarem el tofu en porcions com es veu en la foto, és molt important eixugar acuradament pressionant amb paper de cuina per extreure l'excés de líquid, ja que ve envasat  en aigua. Li posarem una mica de sal i pebre. En una paella posarem una cullerada d'oli a escalfar, després el tofu i l'anirem sofregint fins que agafi un bonic color daurat. Després sofregirem el tomàquet amb all i julivert, o també podeu escalfar a la paella tomàquet de bric,  prèviament sofregit amb el julivert, jo tenia pressa i ho vaig fer així. També tenia unes pipes crues que no sabia com gastar, i se'm va acudir torrar-les  i afegir-les per sobre, però podeu posar ametlles o avellanes si us agraden més. A la cuina, sempre improviso i utilitzo el que tinc a mà. Per muntar el plat, només us cal posar una base de tomàquet, el tofu per sobre i decorar amb les pipes. Us sorprendrà, la veritat és que estava riquíssim, tasteu-lo. Bon profit!
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada