diumenge, 18 d’agost de 2013

Rostit de conill amb vi blanc i cargols

Avui he cuinat un rostit de conill amb cargols. Un cop més us presento receptes fàcils, amb poques calories i gens de colesterol. Ja que el conill és una carn especialment indicada per mantenir la salut del nostre. Els cargols contenen una quantitat moderada colesterol i  només 60 kcal per cada 100gr de part comestible, cosa que els fa ideals en les dietes d'aprimament.

INGREDIENTS  2 PERS.

.- 1/2 conill
.- 1/2 kg de cargols
.- 5-6 alls grans
.- 1 ceba gran
.- un pot de tomàquet triturat
.- 2 fulles de llorer
.- 250 cc de vi blanc
.- 150 gr de daus de pernil
.- 5-6 cullerades d'oli d'oliva
.- un grapadet d'ametlles
.- uns quants pinyons
.- julivert
.- 3-4 bitxos picants
.- una mica de sal
.- una mica de farina


ELABORACIÓ DEL CONILL

Tallarem el conill a trossets, prèviament netejarem tota la grassa visible, salarem lleugerament i enfarinarem una mica. El posarem a la paella amb 2-3 cullerades d'oli. Quan estigui una mica daurat, afegirem 4-5 alls sencers sense pelar, amb un tall pel mig. Tirarem uns 125 cl de vi blanc i taparem la paella a foc suau fins que quedi ben
melós.

ELABORACIÓ DELS CARGOLS

Primer cal rentar els cargols acuradament amb abundant sal i un raig de vinagre, esbandir amb aigua. Repetir el procediment fins que expulsin tota la baba. Després cal bullir-los amb abundant sal a foc lent, quan el cargol té tot el cos fora cal pujar-lo al màxim a fi i efecte que quedin ben saltejats. Particularment, m'agrada canviar l'aigua
de cocció en un parell d'ocasions. Després farem un sofregit amb la ceba i un all ben picadets. Afegirem els daus de pernil i els bitxos picants, deixarem que es redueixi una mica i hi abocarem el pot de tomàquet triturat. A mitja cocció afegirem els cargols prèviament bullits i els deixarem uns 20-30 minuts, fins que la salsa agafi  consistència.
Finalment només  fer la picada d'ametlles, pinyons, un all petit i el julivert.
Ara només caldrà emplatar i menjar. Bon apetit!

Observeu que pel sofregit dels cargols, en comptes d'utilitzar xoriç, botifarra o bacon fumat que són molt rics en greixos saturats, he cuinat amb daus de pernil magre, molt més saludable i amb menys calories.
 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada