dissabte, 31 d’agost de 2013

Albergínies farcides de verduretes i tonyina

Aquesta és una recepta que encanta a les meves filles, es tracta d'albergínies farcides de verdures i tonyina. És molt fàcil, però una mica més elaborada. No té gens de  greix ni de colesterol, donat que ni les verdures ni la tonyina en tenen. Per tant, és molt saludable, però heu de tenir cura de no abusar de la beixamel, sobre tot per què tenim la tendència natural de sucar-hi pa sense parar.

INGREDIENTS 4 PERS

.- 2 albergínies mitjanes
.- 1/2 carbassó
.- 1 ceba
.- 4-5 cullerades de tomàquet fregit
.- 3 llaunes de tonyina
.- 300 cl de beixamel
.- 2-3 cullerades de parmesà ratllat

ELABORACIÓ

Tallarem les albergínies per la meitat, les embolicarem en film transparent i les posarem al microones 4-5 minuts, jo poso dues meitats primer, després  comprovo amb el dit si estan tendretes i si cal les poso uns minuts més, el temps dependrà de la potència del microones. Després les deixem refredar una mica i procedirem a retirar el film i buidar el contingut, el tallarem a trossets i reservem.
 
Mentre es fan les albergínies farem un sofregit amb 3 cullerades d'oli d'oliva i les verdures pelades i ben picades. Primer posarem la ceba, quan estigui daurada hi  afegirem el carbassó. Anirem remenant i com sempre us dic, de tant en tant, si es queden seques afegiu un rajolí d'aigua i les tapeu, així s'aniran cuinant al vapor amb poquet oli, un cop ben daurades afegirem 4-5 cullerades soperes de tomàquet fregit casolà i a continuació tirem l'albergínia que tenim reservada, remenarem fins que tot estigui en el seu punt de cocció, finalment només caldrà afegir les llaunes de tonyina ben escorregudes d'oli, barrejar la mescla i ja podrem farcir les albergínies.
Amb una cullera les anirem omplint, després cobrirem lleugerament amb beixamel i el formatge Parmesà ratllat, un cop les tinguem farcides i ben posades en una safata apta pel forn només caldrà posar-les uns minuts a gratinar fins que estiguin ben daurades.
Espero que us animeu, és un menjar una mica més elaborat, però molt gustós i saludable. Una albergínia farcida i una amanida poden formar part d'un bon menú pel diumenge, per exemple.   
Per cert, si esteu a dieta, podeu suprimir la beixamel, cobrir només amb el formatge i gratinar. També és una recepta apta per diabètics. Bon profit!
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada